Venituri și cheltuieli vs încasări și plăți

Bună, tuturor!

Sunt Alina Striinu, fondator AS Group, expert contabil, consultant fiscal, analist de business si co-fondator al programului de antreprenoriat rezist să fiu ANTREPRENOR?! 

În fiecare zi de luni vă invit să urmariți Ghidul Antreprenorului. Aceste video-uri le-am gândit astfel încât fiecare antreprenor român să își clarifice termeni și informații financiar-contabile, de resurse umane și noțiuni de business, pe care le poate întâlni în viața lui antreprenorială.

Astăzi vom vorbi despre venituri și cheltuieli – încasări și plăți.

Ce sunt veniturile, cheltuielile, încasările și plățile?

Sunt câteva din operațiunile financiare cu care ai de-a face atunci când ai un business. La o primă vedere, termenii sunt asemănători: veniturile și încasările reprezintă creșteri de numerar, iar cheltuielile și plățile se referă la diminuarea de numerar. Și este adevărat, dar incomplet! Atât pentru venituri și încasări, cât și pentru cheltuieli și plăți, există un diferențiator, și anume: momentul în care se petrece acțiunea. De aceea, veniturile și cheltuielile se înregistrează odată cu adăugarea unei facturi în contabilitate, iar încasările și plățile doar în momentul în care banii au intrat sau au ieșit din contul bancar.

Unde le găsim?

Aceste două categorii distincte de operațiuni, venituri și cheltuieli – încasări și plăți, se menționează în rapoarte contabile diferite.

Veniturile și cheltuielile, adică valorile din facturi, se folosesc pentru a întocmi Contul de Profit și Pierdere. Pe de altă parte, încasările și plățile, adică valorile din extrasul de cont primit de la bancă, se folosesc pentru a alcătui Situația fluxurilor de trezorerie sau Cash flow-ul.

În planificarea financiară, cel mai bine este să te bazezi pe cash flow, întrucât acesta îți va oferi o imagine clară a banilor pe care îi ai disponibili în conturi și pe care te poți baza în perioada curentă. De ce? Ei bine, există posibilitatea ca firma ta să aibă venituri mari, dar încasări mici, deoarece clienții tăi pot întârzia plățile sau să nu le facă deloc.

Știu că atunci când vine vorba de gestionarea unei afaceri, managerul trebuie să ia rapid toate informațiile din toate domeniile, indiferent că este vorba de contabilitate, marketing sau vânzări.

Ca să te ajutăm să înțelegi mai bine instrumente cu care vei lucra în activitatea de zi cu zi, ne vom strădui să explicăm cât mai simplu o serie de termeni financiari, de business pe care-i întâlnești des ca antreprenor.

Deci, dacă vrei să afli mai multe, ne poți găsi atât pe pagina de Facebook AS Group, cât și pe site-ul www.as-group.ro, unde te așteptăm cu idei, sugestii si întrebări.

O săptămână cu încasări mari!

//]]>